Гра “Вересневий збір»

Організатор:
Дата початку:
01.09
Дата завершення:
02.09
Час початку:
13:00
Час завершення:
16:00
Місце проведення заходу:
Конча-Заспа, санаторій "Пролісок"
Опис:

Тема першої ігрової сесії – Перспективи україни і орієнтири навчання

Призначення «Вересневого збору» - перевірка готовності та орієнтацій учнів на навчання у технології ЗУП і ліцеї в цілому.

Завдання:

1. Відтворення призначення та принципів ЗУП КЛБ

2. Діагностика психофізичної та інтелектуальної готовностей учнів, а такох готовності до діяльності (для групи учнів 11-х класів).

3. Відбір кандидатів до нової групи організаторів заходів ЗУП (майстерня управління).

4. PR ЗУП[1].

Підготовчий етап (оргпроект)
Психофізична готовність

Перевірка психофізичної готовності учнів включила дві складові: фітнес та акторську майстерність.

У складі фітнесу (відповідальна Теппер Л.М.) заплановано провести:

· серію психофізичних змагань об’єднаних у єдину естафету під загальною назвою «Мурашник»;

· ранкову зарядку (покласно) з спортивною ходьбою-пробіжкою на дистанцію 3 км (дівчата), та 3,5 (юнаки);

· стройову підготовку (покласно) зі стройовим маршем.

Мурашник

Естафета «Мурашник» являє собою 12 станцій що розташовані на території місця збору (Санаторій «Пролісок», Конча-Заспа). Кожна із станцій окреме командне спотривне випробування психофізичних якостей учнів.

Завдання командам – самим визначити маршрут і найшвидше пройти усі станції.

Станіція 1 – «Обручі». Гурпа стає у коло, тримаючись за руки. На руках висять гімнастичні обручі. Завдання – не розриваючи рук перелізти через обручі так, щоб усі обручі були в одному місці (на руках двох учасників). Відповідальні за станцію Баранівська Настя, і Каретко Катерина.

Станіція 2 – «Вузол». Учасники команди на рівній відстані один від одного тримаються однією рукою за мотузку. Завдання – не відриваючи руки від мотузки за зав’язати вузол. Відповідальна за станцію Запорожець Д.С.

Станіція 3 – «Присідання». Кількість синхронних присіданнь за хвилину. Відповідальний за станцію Гранкін Владислав.

Станіція 4 – «Віджимання». Сума індивідуальних віджимань усіх учасників команди. Відповідальний за станцію Моственко Денис.

Станіція 5 – «Скакалочка». Командні стрибки на довгій скакалці. Починає один учасник через п’ять стрибів до ннього додається наступний. Відповідальний за станцію Костенко Антоній.

Станіція 6 – «Сороконіжка». Командні стрибки на одній нозі по колоподібній дистанції. Починає один учасник. З кожним колом до нього додається наступний. Наступний учасник бере попереднього лівою рукю за ліву ногу. Права рука наступного учсника лежить на плечі попереднього. Відповідальний за станцію Дуденко Єгор.

Станіція 7 – «Чихарда». Стрибки учасників один через одного, поки не пройде цілій цикл (перший учасник повертається на своє місце). Відповідальний за станцію Кухтін Аркадій.

Станіція 8 – «Боулінг». Кожен учасник повинен вибити м’ячем кеглю на відстані 7 м. Відповідальний за станцію Тітаренко Богдан.

Станіція 9 – «М’яч капітану». Перший учасник команди «капітан» стоїть на відстані 4 м від інших учасників команди. Завдання – почергове кидання «капітаном» руками волейбольного м’яча кожному учаснику команди. Останній з шеренги стає черговим «капітаном» і все продовжується до завершення циклу. Відповідальний за станцію Костенко Станіслав.

Станіція 10 – «Біг у мішках». Почергові стирбки у мішках на відстань 7-10 м. Відповідальний за станцію Ласюченко Ярослав.

Станіція 11 – «Динамометрія». Сумування показників сили зжимання кистей рук на динамометрі. Відповідальний за станцію Акименко Артур.

Станіція 12 – «Біг зі скаскалкою». Колоподібна дистанція. Відстань 5-10 м. Відповідальний за станцію Демиденко Василь.

Завдання з акторської майстерності (відповідальна Запорожець Д.С.) передбачає групову художню рефлексію окремих намрямків та видів Вересневого збору.

Готовність до діяльності

Готовність до діяльності (відповідальний Кузьменко П.Б. та Таравський Ф.М.) перевіряється в учнів 11-х класів шляхом публічного захисту літнього бізнес-стажування (практики) на підприємствах та установах України. Працюючи на довіреному керівництвом місця практики, учні повинні були відповідати його вимогам, але й реконструювати у схемі устрій його діляльності (не плутати з оргструктурою місця практики!) та його (місця практики) позиціювання і перспективи у сфері діяльності (галузі). Захист повинен включати:

1. Попереднє подання керінику бізнес-стажування ліцею усіх необхідних доукментів, а саме: відгук-характеристику практиканти з місця стажування , щоденник та звіт, у якому відбражається окрім зазначеног вище: сфера і вид діяльності місця практики, вимоги робочого місця, перелік виконани роботи, здобутки та «дефектна відомість» - виявлені на практики власні недоліки, як вимоги на подальше навчання та тренування особистих якостей (опис ступеню відповідності стажера вимогам його робочого місця).

2. Звіт у формі мультімедійної презентації.

Інтелектуальна готовність

Інтелектуальна готовність (відповідальний Зінченко О.П.) традиційно перевіряється шляхом групових робіт та загальних засідань з доповідями від груп на тему збору.

Розгляд теми планувалося проводити у такому порядку:

1. Відновлення рамок ЗУП (Доповідь Зінченко О.П. «Призначення ЗУП»);

2. Робота у групах та доповіді з теми «Що ми зрозуміли про ЗУП і орієнтири навчання у ліцеї?».

3. Зміна рамок із ЗУП на перспективи України. Робота у групах і дповіді з теми «Мої орієнтації на навчання і перспективи України».

4. Консультація Зінченка О.П. «Перспективи України і горизонти освіти»

Зміна рамок пов’язана з тим, щоб показати перспективність тих чи інших орієнтирів учнів.

Протягом цих робіт виділиться група, що орієнтується організацію ЗУП.

Групи сформовані працівниками ЗУП за такими критеріями:

· дві групи («Самовизначення 1 та 2») одинадцятикласників, що активно брали участь у заходах;

· три групи («Новий набір 1-3») змішаних класів нового набору, що, з погляду працівників ЗУП, сильно середньо і невмотивовані на навчання;

· сім груп («Розуміння та наміри 1-7») змішаних класів «стареноких учні. На думку організаторів з цих груп дві мають орєнтувантися на ЗУП, дві на навчання, дві на розваги та одна на спорт.

Критерії розбиття груп та їх специфіку до учнів прийнято не доводити.

Регламент «Вересневого збору»

01 вересня 2011 року

Час

Подія

Місце

12.00

Виїзд

Ганок ліцею

13.00

Приїзд

Табір

13.00-13.30

Розселення

Спальний корпус

13.30-14.15

Обід

Їдальня

14.15-15.00

Установка. Доповідь О.П. Зінченко «Призначення та устрій «Загальної управлінської підготовки»

Актова зала

15.00-17.00

Фітнес./ Захист звітів з бізнес-стажування

Спортивній майданчик/ Актова зала

17.00-17.30

Презентація «Загальної управлінської підготовки в особах»

Актова зала

(Кузьменко П.Б.)

17.30-18.30

Установка на роботу в групах. Робота в групах по темі: «Розуміння ЗУП і наміри в навчанні в ліцеї»./ Захист звітів з бізнес-стажування

Локації на території табору

18.30-19.15

Вечеря

Їдальня

19.15-20.15

Доповіді груп./ Захист звітів з бізнес-стажування

Актова зала

20.15-20.30

Установка на акторську майстерність./ Захист звітів з бізнес-стажування

Актова зала

20.30-21.15

Акторська майстерність./ Захист звітів з бізнес-стажування

Актова зала/ Локації на території табору

21.15-21.45

Індивідуальна рефлексія../ Захист звітів з бізнес-стажування

Актова зала

21.45-22.15

Підготовка до сну

Спальний корпус

22.30

Відбій

Кімнати

02 вересня 2011 року

Час

Подія

Місце

7.00

Підйом

Спальний корпус

7.15-9.00

Розминка. Пробіжка. Водні процедури

Спортивний майданчик

9.00-9.30

Сніданок

Їдальня

9.30-9.45

Установка

Актова зала

9.45-10.30

Робота в групах. Тема: «Перспективи України і орієнтації на навчання» ./ Захист звітів з бізнес-стажування

Актова зала. Локації на території табору

10.30-11.45

Доповіді груп.

Консультація Зінченка О.П. з перспектив України та орієнтацій на навчання./ Захист звітів з бізнес-стажування

Актова зала

11.45-12.30

Стройова підготовка

Спортивний майданчик

12.30-13.15

Обід

Їдальня

13.15-14.00

Стройова підготовка. Показові марші

Спортивний майданчик

14.00-15.00

Робота в групах з акторської майстерності. Підготовка художньої рефлексії./ Захист звітів з бізнес-стажування

Актова зала/ Локації на території табору

15.00-16.00

Художня рефлексія

Актова зала

16.00-16.30

Підведення підсумків Вересневого збору

Актова зала

16.30-17.00

Здача кімнат

Спальний корпус

17.00

Від’їзд до ліцею

18.00

Повернення до ліцею

Реалізація проекту збору (зміни)

1. Програма було прийнято рішення не проводити презентацію «ЗУП у особах» через те, що нинішнім учням нічого невідомо про попередніх випускників.

2. Чубу Олександру, як учню, що проявив себе у напрямку інтелектуальних робіт, для перевірки його організаційних здібностей доручили тренувати 8 клас із стройової підготовки.

3. Через позапланову тривалість доповідей груп, була знята індивідуальна рефлексія першого дня. Вона ж була «змазана» і через скорочення терміну перебування у санаторії другого дня.

4. У другий день робота груп за темою «Перспективи України та орієнтації на навчання» була замінена підготовкою художньої рефлексії з цієї теми. Основна причина: попередня орієнтація старшокласників на ЗНО, що не може бути довгостроковою перспективою, а лише короткотерміновими обмеженнями. Через це консультація з перспектив Зінченка О.П., що планувалася після доповідей груп за темою «Перспектив» була зроблена перед їх роботами з акторської майстерності за цією темою. Усі групи працюють однакове завдання.

Підсумки і результати збору
Інтелектуальна готовність

Визначена тема року: «Київ», що може бути пов’язана з темою педагогічного колективу «Критичне мислення».

Організатори виділили групу з можливою орієнтацією на ЗУП і зайняття у її заходах оргуправлінських місць. Це: Костенко Антоній, Чуб Олександр, Дородній Іван, Білоус Анна, Ковальчук Вікторія, Казаров Олексій, Фуман Анастасія, Роговська Дарина, Сивицька Лілія.

У той же час до втраченого резерву ЗУП можна віднести таких учнів як: Гарбаренко Олександр, Кухтін Аркадій, Ласюченко Ярослав, Мостовенко Денис, Тітаренко Богдан, Верніченко Валерія, Гороховських Євген, Лактіонова Ольга та Нікіфорова Маргарита.

Як показали звіти учнів 8-го класу, значна їх частина сприйняла доповіді Зінченка О.П. та репліки інших працівників ЗУП не як критику орієнтацій старшокласників на ЗНО, а агітацію за таку орієнтацію.

Готовність до діяльності

Протягом виїзду продемонстрували готовність до діяльності й захистили літнє бізнес-стажування ткі учні: Дубровін Владислав, Жуков Ярослав, Костенко Антоній, Ласюченко Ярослав, Швець Ксенія, Шевченко Максим, Акіменко Артур, Гарбаренко Олександр, Глушков Геннадій, Діденко Єгор та Гупало Катерина.

Психофізична готовність

Фітнес

У стройовій підготовці кращим визнано 9-А клас під керівництвом Мостовенка Дениса (асистент Кухтін Аркадій, командир маршу Гупало Антон). Другі та треті місця поділили паралель 11-х класів з 10-м класом (керівник і командир маршу Новак Олексій). Чуб Олександр (керівник 8-го класу) невдало впорався із завданням на перевірку.

Переможцями спортивної ходьби – пробіжки стали:

Хлопці 3,5 км

Дівчата – 3км

  1. Шевченко Максим
  2. Пекач Едуард
  3. Чуб Олександр
  1. Сивицька Лілія
  2. Науменко Вікторія
  3. Фурман Анастасія

Набагато перевищили задані норми Шевченко Максим, Пекач Едуард та Лагерна Олександра.

Акторська майстерність.

Несподівано-закономірно виступ груп з акторської майстерності був побудований на одному сюжеті. Добре чи погане навчання у школі → ЗНО → поголовний успіх через кільканадцять років. Тільки одиниці у своїх виступах «бачили» і орієнтувалися на зал, а також продемонстрували початки декламації та жестів з висловлювальними текстами. Це Нікіфорова Маргарита, Кутін Аркадій, Мостовенко Денис, Гарбаренко Олександр.

Завдання на індивідуальні звіти

1. Що запам’яталося на зборі?

2. Що було організоване добре і що погано?

3. Як я оцінюю свою участь у зборі (вказати види робіт і критерії оцінки)?

4. Хто з учнів найбільше себе проявив?

5. Мої наміри на навчання. Чи вплинув на них виїзд.


[1] PR ЗУП на виїзді вирішено провести за рахунок ознайомлення з рейтингом та кращими випускниками ЗУП у попередні роки (презентація Кузьменко П.Б. та портрети випускників).