Принцип командної організації і тьюторства
Те, що називається вченням, можливе тільки в контексті виховання і, якщо в навчальному закладі немає відповідного виховного середовища, то і про навчання не може бути й мови.
Виховання є функцією від правил поведінки групи, в яку потрапляє людина - сім'я, компанія, команда, бригада тощо. Частіше за все вона потрапляє ніби природно. Цілеспрямоване виховання має будоватися як спеціально організований комунікативний простір. Ефективний зразок виховної машини був створений за радянських часів: це сукупність організацій і відповідних груп, ніби «вкладених» одна в іншу: жовтенята, піонери, комсомольці, партійці, профспілки, через які «фільтрувалися люди. На «громадській роботі» зростали організатори й управлінці. Ніякої особливої управлінської підготовки тоді не було потрібно.
У ЗУП відпрацьований один із способів створення цільового виховного ефекту. Це технологія тьюторства, суть якої в тому, що досвідченіші старші учні опікуються молодшими, демонструють менш досвідченішим, «як потрібно працювати».
Коментарi