Співорганізація річних циклів

Перейшовши до 8 класу школи учні повинні пройти перший цикл ЗУП – усі заходи (серія ігор, диспути, тьюторство, допоміжні тренінги) як учасники, увійти у режим іншої (ігрової!), відмінної від класно-урочної педагогічної технологій. Тому цикл й отримав назву «Режим». Проходячи через цикл, учні випробують свою схильність до роботи у таких сферах як освіта, господарство, фінанси, право, політика, PR, управління. Декі з них, поуправлявши, в ігровому режимі підприємством чи банком, можуть зрозуміти, що їх мрія «дитинства» була хибною, і будуть шукати інше покликання, наприклад, в інженерії, медицині, журналістиці, фермерстві тощо. Це теж позитивний результат. Такий же результат може статися й пізніше, наприклад, під час стажування.

На другому циклі (9 клас) усі учні діляться на три групи:

- природжені, харизматичні й інші лідери, котрі прийняли на себе режим ЗУП, кому подобається організовувати й управляти іншими, кому подобається влада. На другому році навчання вони складають групу тьюторів. Кожен з них керує малою групою (7±2 ) учнів першого року навчання. На сленгу ЗУП їх називають потерпілими чи недосвідченими кроликами. Досвідчені кролики навчають недосвідчених кроликів тому, чому прагнуть навчитися самі. Тьюторство, як запевняють дослідники, найефективніша форма навчання. Найменш ефективна форма – лекції.

- ті, кого не приваблює управління, але хто найшов себе у ареальній сфері діяльності. Ці учні будуть брати участь у розіграшах лише тієї сфери, з якою тепер вирішили пов’язати частину свого життя, чи усе життя.

- ті, кого приваблює професійна сфера, що дуже опосередковано може бути пов’язана з управлінською підготовкою. Прикладами таких сфер є мистецтво, музика, медицина. Остання гра такого типу «Фільм «Аватар» як культурно-мистецький артефакт" відбулася у КЛБ у в 2009-10 навчальному році.

При підкріпленому бажанні, учні можуть міняти групи.

На третьому циклі (10 клас) група тьюторів стає МУ. Тепер їх завдання полягає у організації усіх заходів ЗУП поточного навчального року. Найскладніше завдання – реконструкція устрою ареальних сфер діяльності та їх розіграш у ігрових імітаціях з метою виявлення адекватності реконструкції, поглиблення розуміння й приросту управлінських технік. Під їх прямим керівництвом перебуває нова група тьюторів.

На четвертому році навчання (11 клас) склад МУ відходить від активних організаційних дій, поступаючись місцем новому складу учнів майстерні з 10 класу. Тепер вони виступають у ролі експертів і консультантів. Головне їх завдання – відчуження досвіду та впорядкування власного арсеналу (несесеру, портфоліо…) технік, здібностей, компетенцій.

Співорганізація річних циклів Загальної управлінської підготовки


Кiлькiсть переглядiв: 1

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.