Проектування, аналітика і рефлексія, комунікація, організація, розуміння й готовність до дій є найменшим переліком технік та якостей, котрими мають володіти усі випускники середньої школи. Саме цей перелік нині має стати інтегральним показником, що зумовлює специфіку середньої освіти (як читання, письмо і рахунок є інтегральними показниками початкової освіти), і забезпечити конкурентноздатність учнів (див. схему).

Місце і функіції середньої ланки освіти

Як видно із схеми, початкова школа ставить функціональну грамотність, а саме навчає: читати писати, рахувати, а також долучає до культури малювання та музики (хочеться ще й добавити й комп’ютерну грамотність, але цю функцію сучасна початкова школа не виконує, а незабаром уже не буде виконувати – учні її проходять дома).

На відміну від початкової школи, сучасна середня школа таких загальних показників не має. (Ті колеги, котрі не погоджуються з цим твердженням нехай перерахують те «розумне, добре, вічне», котре навчає наша середня школа саме у її організаційно-штучній (класно-урочній складовій. Умова: «розумне, добре, вічне» повинне бути затребуване усіма учнями, інакше воно перестає бути, принаймні, вічним. Думаю для переліку вистачить пальців однієї руки. А це сім (!) років навчання. Чи виявимо хоча б одне «розумне, добре, вічне» на рік?) За фоном пердметної підготовки відбувається дотягування функціональної грамотності, або ж переноситься зміст вищої школи.

Ми переконані, що зазначені на схемі 1 і обведені на схемі червоним овалом результати навчання у ЗУП і є тим «розумним, добрим, вічним», котре необхідне усім випускникам середньої школи і чому нинішня середня школа ціленаправлено не навчає.

Як варіант, у базовій ланці середньої школи на виділення і постановку цих технік має бути навернене й предметне навчання. Та наскільки це можливо.

вказані зверху сторінки здібності і змістом "уміння навчатися", про що лише "ідейно-образно", але неконструктивно говорять в освітянських колах, коли обговорюються особливості середньої ланки школи.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.